blog-2

האם מבחני קבלה משקפים הצלחה בעבודה?

מעסיקים מנסים לצמצם עד כמה שאפשר את הסיכון בגיוס מועמדים חדשים. לא משנה אין מדובר על עובדים זוטרים או מנהלים לתפקידי מפתח, אחד הכלים שעומדים לרשות המעסיק הוא מבחן קבלה. השאלה המתבקשת היא האם מבחני קבלה מן הסוג הזה אכן מעניקים אינדיקציה אמינה והאם הם בכלל משקפים הצלחה בעבודה.
המאפיינים של מבחני קבלה
ראשית, חשוב לבחון כל מקרה לגופו כי אין דרך להגיע למסקנה חד משמעית. יש בהחלט מקצועות ומשרות שבהן מבחני קבלה הן שיטה מצוינת לבצע סינון בין מועמדים. התפקיד של מבחני קבלה במקצועות כאלה הוא לעזור למעסיק למקד את ההתרשמות שלו. גם אם הם לא משקפים בסופו של דבר הצלחה בעבודה, הם בהחלט עוזרים להשוות בין מועמדים לתפקיד מסוים.
שנית, מבחני הקבלה נערכים במקביל לראיונות עבודה, להשוואה בין קורות חיים ולעיתים גם לפני תקופת ניסיון. המשמעות היא שהם לא משמשים ככלי העיקרי לניבוי הצלחה בעבודה. מעסיק מנוסה יידע לשלב את מבחני הקבלה בארגז כלים מגוון יותר. הוא יבדוק מה היתרונות של מבחני קבלה לעומת כלים אחרים, ויפעיל אותם רק כאשר זה רלוונטי.
איך מתמודדים עם מבחני קבלה?
למבחני קבלה יש יתרונות מסוימים עבור מועמדים שמתאימים לעבודה ולתפקיד. מעסיקים משתמשים במבחני קבלה כדי לבדוק את ההתנהלות מול המועמד, את האופן שבו הוא מתמודד עם קשיים ואת היחס שלו כלפי העבודה. מועמד שמראה רצינות במבחני הקבלה יקבל בדרך כלל עדיפות על פני מועמד אחר, גם אם התוצאות האובייקטיביות שלו פחות טובות.
המסקנה היא שכדאי להתייחס למבחני קבלה כחלק בלתי נפרד מתהליך הקליטה לעבודה. מבחינת המועמד, מבחני קבלה הם דרך מצוינת להתרשם מהציפיות ממנו. הוא יכול להשתמש בעצמו במבחנים האלה לטובת תיאום ציפיות וכדי לדעת האם זו משרה שמתאימה לו. במידת הצורך, הוא יכול גם לנצל את המבחנים כדי להעמיד ציפיות שכר ותנאים.
חברת TCMcareer תעזור לכם להתמודד עם כל הסוגים של מבחני הקבלה. צרו קשר עוד היום עם נציגינו ותיהנו מליווי אישי מהרגע הראשון.

כללי, עבודה חדשה

כתיבת תגובה