about-us-2

טרנדים חדשים בתהליכי ראיונות עבודה!

היכרות עם הטרנדים הקיימים בתהליכי ראיונות עבודה יכולה לסייע למי שנערך לתהליך ארוך של חיפוש משרה מתגמלת. קודם כל, צריך להזכיר שעד לפני מספר שנים התבססו ראיונות עבודה על שיחות אישיות בלבד.
המועמד היה צריך להגיע לראיון עם טופס קורות חיים ולשכנע את המראיין שהוא האדם המתאים ביותר למשרה. מנגד, המראיין ניסה לברר באמצעות שיחה אישית מה התכונות של המועמד, מה מייחד אותו לעומת דורשי עבודה אחרים ולמה כדאי לגייס אותו לתפקיד.
מנגד, כיום יש טרנדים חדשים ששואבים השראה מהמידע הפתוח שמופיע ברשתות החברתיות. המראיין יכול לדעת רק על סמך פרופיל הרשת החברתית של המועמד מה הוא אוהב, מה התחביבים שלו, מי החברים שלו וכמובן מה הרקע המקצועי. מלבד העובדה שיש מראיינים שמשווים בין המידע הזה לבין טופס קורות החיים כדי לבדוק את רמת האמינות של המועמד, זה משנה לחלוטין את הדינאמיקה של הרעיון.
אפליקציות, סימולציות וסדנאות מרחוק
הטרנד של שימוש ברשתות חברתיות לפני ראיון הוא כמובן לא היחיד שמאפיין את שוק העבודה המודרני. חברות הייטק למשל משתמשות במגוון רחב של כלים טכנולוגיים מתקדמים. הן מפתחות אפליקציות ייעודיות לבדיקת היכולות של העובד כחלק מתהליך הקליטה, ומתאמות סימולציות ממוחשבות בתוך מעבדות סגורות. תהליך קליטה לעבודה מן הסוג הזה לא קיים רק בארגונים גדולים כמו גוגל ופייסבוק, אלא הופך להיות חלק בלתי נפרד מראיונות עבודה גם בעסקים קטנים יותר.
כמו כן, חברות השמה מתבקשות להפנות מועמדים לסדנאות וירטואליות שמתקיימות בשליטה מרחוק. היום המועמד כבר לא צריך לבזבז זמן על נסיעות ארוכות למשרדי החברה והמעסיק רק בשביל התרשמות כללית. הוא יכול לקבל זימון לסדנאות מרחוק, להתחבר עם שם משתמש וסיסמא ולעבור סינון גס יחד עם עוד עשרות או מאות מועמדים.
מכל האמור לעיל קל להבין מדוע התפקיד של חברת השמה כמו TCMcareer חשוב יותר מאי פעם. מלבד היחס האישי, רק באמצעות ליווי של המועמד לאורך כל תהליך הקליטה ניתן להתמודד עם הדרישות המשתנות של חברות מחשבים, טכנולוגיה והייטק.

עבודה חדשה

כתיבת תגובה